Tilbage til nyheder
| Skrevet af Vickie Lind, pressechef

Lentfer tiltrådt som FC

fc-tao3_artikel-2020-artikel
Foto: På grund af COVID-19 skete kommandooverdragelsen ved en mindre ceremoni for de deltagende og deres nærmeste pårørende på Kastellet i går. FOTO: Forsvaret.dk
Flemming Lentfer har overtaget kommandoen fra general Bjørn Bisserup og er nu forsvarschef.

Flemming Lentfer har i dag første arbejdsdag som forsvarschef. Han har overtaget kommandoen fra general Bjørn Bisserup, som har valgt at gå på pension fra Forsvaret.

 

– Først og fremmest stort tillykke til Flemming. Jeg håber, at vi kan se frem mod mere normale tilstande i 2021, så vi sammen kan tage fat på at løse alle de udfordringer, vi står overfor, siger formand for HOD, Niels Tønning.

 

Flemming Lentfer kommer fra en stilling som direktør for Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI).

 

Den afgående forsvarschef Bjørn Bisserup var yderligere fungerende direktør for Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse. Den post er brigadegeneral Anders Mærkedahl Pedersen udpeget til med virkning fra dags dato.

 

Anders Mærkedahl kommer ligeledes fra Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, hvor han har været vicechef siden 2017.

 

Ny direktør for Forsvarsministeriets Materiel og Indkøbsstyrelse bliver Kim Jesper Jørgensen, der tiltræder 14. december. Han har siden 2016 været chef for Arktisk Kommando.

 

 

 

 

Del med dit netværk:
Del på LinkedIn Send til mail Del på Facebook Del på X

Seneste nyheder

Ledertrivsel i praksis

Styrk din ledertrivsel

BFA sætter fokus på ledertrivsel med fire webinarer og en stor konference, hvor du gratis kan få konkrete værktøjer til at styrke din trivsel som...

Læs mere
NielsTønning2025-93

Kernepunkt for regeringen

LEDER, juni 2026. På trods af den historisk brede politiske opbakning til genopbygningen af Danmarks forsvar, vil landets nye regering stå over...

Læs mere
© 2025 HOD. Alle rettigheder forbeholdes.