Tilbage til nyheder
| Skrevet af Hans Hartmann, konsulent

COVID-19 Kompensation for mistet 1. leave

hod-nyhed_fagligt-3
Det er besluttet, at der ydes kompensation for mistet 1. leave i INTOPS.

Forsvaret og de faglige organisationer har gennem længere tid været i dialog om, hvordan mistet 1. leave på grund af corona skal kompenseres. Det er nu besluttet, at mistet 1. leave skal kompenseres med samme beløb, som mistet 2. leave normalt udløser. Det vil sige ingen leave = dobbelt kompensation.

 

Det betyder, at medarbejdere, som af operative eller tjenstlige årsager ikke får mulighed for at afholde 1. leave-rejse i forbindelse med udsendelse i 6 måneder eller mere, ydes en kompensation, der pr. 1. april 2020 udgør 11.872,51 kr. Og ligeledes at medarbejdere, som af operative eller tjenstlige årsager ikke får mulighed for at afholde 2. leave-rejse i forbindelse med udsendelse i 6 måneder eller mere, ydes en kompensation, der pr. 1. april 2020 udgør 11.872,51 kr.

 

Ordningen er ekstraordinær og ophører, når COVID-19 ikke længere påvirker muligheden for at afholde leave-rejser til og fra et missionsområde.

 

Del med dit netværk:
Del på LinkedIn Send til mail Del på Facebook Del på X

Seneste nyheder

NielsTønning2025-93

Kernepunkt for regeringen

LEDER, juni 2026. På trods af den historisk brede politiske opbakning til genopbygningen af Danmarks forsvar, vil landets nye regering stå over...

Læs mere
© 2025 HOD. Alle rettigheder forbeholdes.