Nyheder

12. September 2025

HOD søger administrativ medarbejder

Vil du være vores nye kollega, som får koordineringsansvar for vores it-systemer og pc’er, skal vedligeholde medlemsdata og info på hod.dk og understøtte organisationen administrativt i hverdagen?

Vi søger en velorganiseret og selvstændig medarbejder til opgaver inden for it og administration. Du får en central rolle i at sikre, at vores it-systemer og -udstyr fungerer optimalt, en koordinerende rolle med leverandører og ansvar for at støtte dine kollegaer administrativt. Med andre ord er din funktion vigtig for, at hverdagen i sekretariatet kører på skinner, og der vil blive sat stor pris på dit arbejde. Stillingen er på 37 timer.

 

Hvem er vi

 

Hovedorganisationen af Officerer i Danmark er den faglige organisation for alle officerer i Forsvaret. Det er vores opgave at sikre løn- og arbejdsvilkårene for vores medlemmer og varetage deres faglige interesser. Vi forhandler aftaler og overenskomster, yder bistand og rådgivning til vores medlemmer – og meget mere. HOD sekretariat, som du kommer til at arbejde i, understøtter arbejdet i HOD’s hovedbestyrelse og de 56 lokalafdelinger med omkring 130 tillidsrepræsentanter fordelt på Forsvarets, Beredskabsstyrelsens og Hjemmeværnets arbejdssteder i Danmark og udlandet.

 

Dine opgaver

 

Du bliver vores tredje administrative medarbejder, og du vil få både koordinerende, organisatoriske og praktiske opgaver, herunder

 

  • Ansvar for de opdateringer af it-systemer og pc’er, som vores hovedleverandør udfører
  • Koordinere med hovedleverandør ved opsætning af it-udstyr
  • Kontakt til leverandører og registrere kontaktomfang
  • Vedligeholde medlemsdata, trække medlemslister og anmelde nye tillidsrepræsentanter
  • Ansvar for at vedligeholde en række informationer på hod.dk
  • Support af vores hovedtelefon og omstille til husets øvrige ansatte
  • Mødeforberedelse
  • Registrere og fordele elektronisk post i sekretariatet
  • Modtage varer og andre småopgaver på kontoret

 

Vi søger dig, som

 

  • Er fortrolig med Office-pakken
  • Har godt kendskab til Microsoft Dynamics eller har interesse i at lære det
  • Kender dokumenthåndteringssystemet DocuNote eller er interesseret i at lære det

 

Vi vil også gerne have, at du er ansvarsbevidst og serviceminded og har lyst til at bidrage til vores kollegafællesskab. Vi sørger for at lære dig op i vores systemer, hverdag og i den forsvarsverden, du naturligt får kontakt til som en del af dit arbejde. Det er nemlig et arbejde med personlig kontakt og mange samarbejdsflader.

 

Om HOD sekretariat

 

Sekretariatet har 10 ansatte, og selv om vi tit har travlt, er vi i godt humør og hjælpsomme over for hinanden. Vi har en fin frokostordning, sociale arrangementer og har til huse i lyse, moderne lokaler i Ballerup med gode parkeringsforhold og S-tog og busser tæt på. Hovedbestyrelsen holder faste møder hos os en gang om måneden. Vi har også andre møder og kurser og en række udadvendte aktiviteter, så selv om vi er et lille sted, er der meget aktivitet ind og ud af huset.

 

Tiltrædelse snarest.

 

CV og ansøgning kan sendes til os på hod@hod.dk. Vi glæder os til at høre fra dig.

 

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Carl Henning G. Johnsen på telefon 2163 3646.

 

Ansættelsesforhold

 

Lønnen forhandles individuelt ud fra faglige kompetencer og kvalifikationer.